Alla inlägg under september 2008

Av Frida Wiklund - 27 september 2008 21:56


Jobbade 10-17 idag, kände mg riktigt pigg på väg dit men sen kom

tröttheten smygandes och jag tyckte det skulle bli skönt att åka hem.


Då kom jag på att Jag och Dennis hade lovat att vara barnvakt åt hans

systers ungar. Det var riktigt kul även fast jag mest satt och gäspade.


 Liza och Mario på bilden, som för övrigt tyckte jag och Dennis skulle

skaffa barn så dom fick kusiner. We'll see, we'll see.

Än så länge får dom nöja sig med katterna.

Av Frida Wiklund - 23 september 2008 22:56


Okej, var en vecka sen nu. Tänker inte ens ursäkta mig!


Något som inte är så främmande för mina närmaste är att jag

mått skit i typ ett år nu, inte förns nu ska jag göra något åt det.

Har inte riktigt haft orken, även om motivationen har funnits.

Anledningen till detta är ganska ytligt egentligen, MEN jag har

gått upp 15kg sen jag träffat Dennis, fatta vad mycket, nästan

lika mycket som man går upp under en graviditet.


Ni kan själv räkna matten i detta, jag kan inte ha några av mina

snygga kläder jag hade då, allt ligger i garderoben och gör ingen

nytta alls.


Jag ska verkligen ta itu med detta och gå ner

alla 15 kg igen.


God natt assholes!!

Av Frida Wiklund - 16 september 2008 22:52


Var som sagt inventering på jobbet idag.

Var på jobbet vid halv sju och kom därifrån vid tio.

En lång och rätt så jobbig dag, men ändå väldigt rolig.


Under dötiden satt jag mest bara och kollade på när Anton

och Fredrik spelade fussball (som på bilden).


Ännu en gång måste jag poängtera att jag har den bästa chefen

som låter mig vara ledig från inventeringen imorgon så jag kan

packa det sista inför stockholm.

Plus att jag då hinner ta sovmorgon, duscha i lugn och ro,

knäppa kort på lägenheten som Amy ville se och äta i lugn och ro.


Nu ska jag hoppa ner i sängen med katterna och sova skitgott.

Av Frida Wiklund - 14 september 2008 20:43


Jobbelisnorbobb idag. Känns helt okej, men är oootroligt trött.

Kroppen börjar bli utmattad nu, mycket jobb och ingen vila.

Däremot har jag en toppchef som låter mig börja vid fem-tiden

imorgon, dvs att jag jobbar tre timmar. 

Kan verkligen behöva en lång sovmorgon, dusch i lugn och ro,

packa mina grejor inför stockholmsresan lugnt och stilla så jag

inte glömmer något viktigt här hemma.

Jag är så tacksam.


BILDEN. Köpte hörlurar efter jobbet idag, eftersom att det börjar 

bli kallt ute får dom fungera som hörlurar/öronmuffar, plus att det

är mycket bättre ljud i dessa än i orginal ipod snäckorna.


Sen blir det maraton på jobbet, ska vara på jobbet 06:00 på tisdag

för att börja med inventeringen.


Jag orkar inte skriva mer nu. Ska fixa en packlista så jag verkligen

INTE kan glömma något.

Av Frida Wiklund - 12 september 2008 18:49


Stog precis och skulle sätta på lite kaffe. Hehe sätta på..

Utav någon anledning började jag tänka på att Dennis syster

inte dricker kaffe, hon har två barn så det var inga problem

under hennes graviditet (gissar jag). Hon varken snusar eller röker.


Men JAG å andra sidan.

Min dagliga drog är snus, jag klarar mig inte utan det.

Så fort jag vaknar tar jag en snus, blir lite stressad tar jag en snus

för att känna lugnet,

har jag inget att göra ta jag en snus, innan jag ska sova tar jag

minst en snus, utav ingen anledning tar jag en snus,

dvs vid alla tillfällen jag kan tänkas komma på.


Sen har vi kaffe. Det är min andra dagliga drog.

Jag har aldrig lyckats hålla räkningen på jobbet om hur många

koppar kaffe jag dricker, det är väldigt mycket iaf.

Jag inbillar mig gärna att jag mår bättre av kaffe, har jag ont i

huvudet och inte vill ta en ipren eller liknande (gillar inte att

käka så mycket piller utan hoppar helst över det) tar jag

en kopp kaffe i hopp om att den ska lindra huvudvärken.


Hur ska jag klara av att vara gravid, jag kan inte se mig själv

utan snus, vad är jag utan det?

Och kaffe, hur ska det gå? Man ska ju inte heller ta ipren och

liknande läkemedel mot huvudvärk (finns en som är okej,

ven varför ta risken) när man är gravid.

När den dagen är inne kan man hoppas på att jag redan

slutat snusa, för annars kommer det bli a living hell för mig.


Så nu ska jag njuta av varje snus jag tar och varje kopp kaffe

jag dricker. Ska precis hämta mitt nybryggda kaffe och njuuuuta.

Av Frida Wiklund - 12 september 2008 17:57


Gud vad jag hatar folk som inte kan hålla saker,

eller ger tomma löften.

Är så fruktansvärt besviken och faktiskt lite LITE ledsen.

Är man inte helt säker på en sak, lovar man inget. 

Ont i huvudet har jag också. Allt är emot mig.

Min dag började bra men slutar så här?

Sitter själv i lägenheten, katterna sover och

jag känner mig faktiskt väldigt ensam. 

Av Frida Wiklund - 12 september 2008 07:50


Jag är förmodligen en av dom dåligaste på att uppdatera min blogg.

I försvar har jag absolut inget att säga.

Har väl inte riktigt haft orken skulle jag tro.


Men nu är det fredag, jag jobbar en kort dag så det känns super.

Efter jobbet blir det en ny mobil, äntligen!
Sen raka vägen hem till ingenting.

Slutar säkert med att jag sitter i soffan och kollar på tv.


Nu blir det frukost sen drar jag iväg på jobbet. 

Av Frida Wiklund - 7 september 2008 21:38


Fortfarande snorig som en jag vet inte vad.

Halsen känns dock mycket bättre, har nästan inte halsont kvar.

Det enda problemet nu är som sagt näsan, och pinsamt på jobbet

för snoret har en tendens att vilja rinna ut ur näsan.

Tycker det känns lagomt pinsamt att behöva "dra in" snoret när

man pratar med en kund. Hur mycket jag än snyter mig så

är det alltid lika mycket kvar.


MEN lite roligare saker (tycker iaf jag) är shopping!

Satt och kollade i tidningar och hittade massa saker jag vill

köpa i hufvudstaden. Hoppas bara jag lyckas snåla nu sista veckan.

Annars får jag kika med mami om jag kan låna lite av henne innan lönen.

Klänningen på bilden är ett måste, hoppas bara den sitter fint på kroppen.


Nu ska jag se slutet på idol för att sedan färga håret sen krypa ner

i sängen och mysa med katterna.

Ovido - Quiz & Flashcards