Alla inlägg under december 2009

Av Frida Wiklund - 31 december 2009 23:22


Dagen har varit väldigt bra.

Att jobba gick sjukt fort, känns som jag nästan bara hann dit så slutade jag igen.


Sitter nu ute hos mamma och pappa och vi har ätit klart allt vi skulle.

Förrätt: åt vi hummer m. dill och charlottenlöksstuvning,

Varmrätt: oxfile m. hasselbackspotatis och gräddpepparsås,

Efterrätt: lime/vitchoklad & mörkchoklad mousse med frysta hallon.


Jag är lagomt mätt och belåten, perfekta portioner måste jag säga.

Annars brukar man alltid äta för mycket, haha.


Ska väl snart gå upp och börja förbereda med glas och dricka så man inte missar tolvslaget, får se om det blir några fina fyrverkerier man kan fota också.

Sen blir det nog kvällen för min del, är helt slut.

Varit vaken sen halv åtta och jag har inte ens sovit middag, sjukt att jag fortfarande har ögonen öppna.


GOTT NYTT ÅR!


Av Frida Wiklund - 31 december 2009 08:35


Sista december och nyår!

Jag ska inleda min dag med att jobba 11-15 sen åka hem och duscha, packa ihop lite kläder och bege mig till Njurunda.


Tråkigt nog ska Dennis jobba natt så vi kommer inte fira nyår tillsammans i år.

Eftersom jag vägrar sitta hemma själv och är inte alls sugen att haka på till någon fest så "firar" jag hos mamma och pappa.


Vi ska fixa ihop en trerätters middag och bara umgås.

Kommer nog bli en mysig kväll.


Ska suga i mig det sista ur tekoppen sen görna mig ordning.

På återseende.


Av Frida Wiklund - 30 december 2009 18:25

Snodde denna lista av Amy.

För första gången i mitt liv ska jag göra detta.



1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Oj vad svårt.. Inte som jag kan komma på nu på rak arm. Bli gravid kanske?


2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag hade inget nyårslöfte, har inte haft sen jag var ett litet flickebarn.


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja några vänner och några bekanta.


4. Dog någon som stod dig nära? Nej, som tur var.


5. Vilka länder besökte du? Sverige, haha!


6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Nej jag tror inte det. Eller det skulle väl vara att träffa Amy mer, blir typ bara en gång om året :/


7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Midsommarafton, då jag fick reda på att jag var gravid. Helt underbart! Och 31 jan då Jag och Dennis förlovade oss.


8. Vad var din största framgång 2009? Min största framgång.. Hade nog ingen speciell, fick bättre ordning på maten om jag måste skriva något.

9. Största misstaget?
Gjorde inget misstag.


10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Jag har väl varit sjuk en gång i år, förkylning. Så jag kan inte klaga!


11. Bästa köpet? Det är mycket, bland annat min Ricoh GX100!


12. Vad spenderade du mest pengar på? Snus och mat kanske, jag vet inte!!


13. Gjorde någonting dig riktigt glad? När jag blev gravid, semestern nere hos Amy och Pär, förlovningen, UL och mycket småsaker.


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Åå jag har så dåligt minne, jag kan inte komma på någon!

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket mycket gladare. Det har varit ett helt underbart år.


16. Vad önskar du att du gjort mer? Shit. Kanske att Jag och Dennis haft mer tid för varandra och hittat på en massa rolig saker.


17. Vad önskar du att du gjort mindre? Inget jag kan komma på.


18. Hur tillbringar du julen? Med Dennis hemma hos mina föräldrar.


19. Blev du kär i år? Jag var redan kär, så nej ingen ny förälskelse.


20. Favoritprogram på TV? Oj.. Grey's, the hills, Family guy, Fringe och mycket mer.

21. Bästa boken du läste i år?
Jag har inte läst en enda bok i år, inte andra år heller.


22. Största musikaliska upptäckten? Meeen, JAG VET INTE!!


24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? En symaskin! Bättre kunde det inte bli.


25. Något du önskade dig men inte fick?  Nej det tror jag inte, fick allt jag ville!


26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jag jobbade och kvällen spenderade jag med Dennis, tror inte vi gjorde något speciellt. Vi firade mig på lördagen istället.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag vann en miljon, fått ett körkort gratis, haft Amy närmare. Annars nej!


28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Min stil? Förmodligen likadan. Började använda klänning, annars ingen skillnad. 


29. Vad fick dig att må bra? Mina vänner, familjen, Dennis och bebben.


30. Vilken kändis var du mest sugen på? Jag var nog mest sugen på Rob Pattinson, men enbart som han såg ut i twilight annars är han inget speciellt.


31. Vem saknade du? Amy såklart, varje dag jag är utan henne!


32. De bästa nya människorna du träffade? Träffade inga nya människor vad jag kan komma på.


Av Frida Wiklund - 30 december 2009 08:51


Nu var det slut på friden, åter till jobb.

Jag har inte vilat så mycket som jag hade tänkt, men det har varit förbannat skönt att vara ledig ändå.


Det jag hoppas mest på är att mellandagsrean har lugnat ner sig, är inte inställd på kaos på jobbet.

Vill ha en skön dag innan nyår.

Iofs är det säkert en del sista-minuten folk som ska ha en kamera till nyår.


På tal om nyår, jag har inget att ha på mig.

I stort sätt alla mina kläder ligger i tvättkorgen och jag har noll tid att tvätta.

Kan man ha mjukisar?

Nej vad tråkigt, måste rota när jag kommer hem och hoppas jag hittar ett guldkorn.


Men titta! Jag är ute i tid.

Vid det här laget, när jag ätit upp min frukost och skriver ett inlägg brukar klockan vara 20 över, nu är den hel.

Kan man hoppas på en stressfri morgon?



Av Frida Wiklund - 29 december 2009 18:13

 


Jag är så sugen på en till!

Har som sagt en för tillfället men har varit sugen på en till väldigt länge nu, och det känns som att tiden är kommen!


Mest av allt ville jag göra om min septum för den saknar jag otroligt mycket, men det känns som en väldigt dålig idé ifall bebben skulle få tag på den och rycker ut den!


Detta får isf bli när jag gått på mammaledighet, skulle vara lite synd om jag inte kan prata på jobbet.

Av Frida Wiklund - 29 december 2009 15:38


Det här blev en bra dag trots allt.

Slängde iväg ett sms till Lillemor om hon ville följa med på stan, både hon och Malla nappade.

Vid ett-tiden drog vi oss ner till folkmassan för att spendera lite pengar.

Jag fick med mig hårspray, ögonbrynshyvlar, nagellack och en hyvel till pappas hälar.


Vi avslutade vistelsen med att fika på Signes något, ett jätte mysigt café.

Jag tog en kopp kaffe och mandelbeskvi, mums för själen.


Känner mig nöjd med köpen!

Denna månad ska jag inte spendera pengarna på onödiga saker och det har börjat bra.

Iofs har det bara gått någon dag sen löning, men det hör inte hit.


Nu ska jag knåpa ihop en handlingslista tills Dennis kommer hem, så blir det till att köpa mat.

Det får bli något snabbt och enkelt till dagens middag, är inte alls på humör för att dra igång ett stort projekt i köket.

Hoppas dock att Dennis är det så han kan laga maten, hehe.


Av Frida Wiklund - 29 december 2009 11:54


Min sista lediga dag, sen blir det jobb 30 och 31.


Funderar lite lätt på att ta mig ner på stan, skulle behöva köpa hem lite smågrejor.

Men det är såå tråkigt att gå själv så vi får se hur det slutar.

Sen har jag inga riktiga kläder och det är så kallt ute.


Annars har jag absolut inget att göra idag vad jag kan komma på, kanske skulle kunna måla kanterna på en tavla, sen är den helt klar.


Ska ta mig en funderare över frukosten.


Av Frida Wiklund - 28 december 2009 15:12


Kollar på almenackan och det står "Värnlösa barns dag", vad är det här för dag?

Den har jag aldrig hört talas om tidigare, vad går den ut på!?


Iaf.

Var på besök hos bm idag (läs på findingbabyland.blogg.se)

sen skjutsade Dennis hem mig och han återvände till sitt jobb.

Jag tog på mig att plocka in allt nytvättat i garderoberna och dammsuga + att ta bort alla tomma kassar som nu står i hallen.

Igår lyckades jag plocka ur dom, men orkade inte mer än så.


Men jag har ännu inte fått något gjort, har gått förbi allt och tänkt "snart".

Det var snart för tre timmar sen och det är fortfarande snart.

Jag kanske borde göra något så inte Dennis tycker jag är slö!

Det blir nog dammsugning, det behövs mest.

Jag är mer intresserad av att krypa ner i sängen och vila lite.


Maten måste jag också få gjord, helst tills Dennis kommer hem.

Dvs att jag har tre timmar på mig att dammsuga.

Idag önskar jag verkligen att vi hade en städtant här hemma, jag pekar och hon gör.

Hur skönt skulle inte det vara?


Nej nu ska jag ta ett steg i rätt riktning, gå från datorn.


Ovido - Quiz & Flashcards