Alla inlägg under juni 2009

Av Frida Wiklund - 30 juni 2009 21:52


Herregud vilken jävla dag, har varit hur varmt som helst.

Den här värmen slår den i Ronneby och då tyckte jag det var varmt.


Har som tur var haft en jätte skön bomullsklänning på mig som jag inte

ens behöver ha bh under pga av stark och bred resor.


Jag och Dennis har spenderat mycket tid ute i Birsta, dels för lite

små ärenden och dels för att köpa en ny tv.

Blev en Samsung 46" LED tv, den blev perfekt i vardagsrummet.


Nu ska jag lägga mig i soffan och vila lite efter en timmes promenad

med katterna, är heeelt slut.



Av Frida Wiklund - 28 juni 2009 17:20


Tio i ett satte vi oss i bilen och åkte ut till Skärva herrgård för att gå

en guidad tur som Pärs pappa höll i.

Det var en rolig tur och så underbart fint där borta.


Eftersom det är min och Dennis sista dag här nere slog vi till stort med

pizza till middag som ett bra avslut.


Snart måste vi sätta oss ner på golvet för att packa ihop våra väskor

för imorgon går planet tidigt.


Av Frida Wiklund - 27 juni 2009 17:11


Det blev en heldagars hemma hos Pärs föräldrar.

Vi åkte dit vid ett-två tiden ungefär och började med att spela lite kubb, 

killarna mot tjejerna och självklart vann vi även i detta spel.


Sen började vi på att spela fotboll och höll på ett långt tag innan

tennisbollen fick  ta över, hundarna jagade bollen som besatt.


Vi åkte ut till ett ställde som hette Hajvar för några blev sugen på att

bada, sen åkte vi hem för att sätta igång med grillningen.

Maten blev fruktansvärt god, likaså efterrätten. Vi satt och småpratade

fram mot småtimmarna och bestämde oss för att åka hem vid elva-tolv.


Pär tyckte vi skulle ta skogsvägen i hopp om att vi skulle få se lite vildsvin

och Amy gav den hoppfulla uträkningen på 0,01% att vi skulle se några för dom har åkt den här vägen i fyra år utan någon lycka.


En bra bit in i skogen ser Amy en skugga längre fram på vägen och jag

lyckas skymta en rumpa  så hon gasar fram och till våran förvåning

kommer en flock på ca tio grisar och kutar framför bilen.

Vi skymtar något litet längre fram som kommer springandes mot bilen,

vi trodde att det var två kultingar som kom men när dom kom närmare

visade det sig vara två grävlingar som fortsatte sin tur under bilen och

vidare bort på vägen.


Det blev en helt lyckad kväll på alla sätt och vis.

Plus att jag äntligen fick se vildsvin på riktigt efter allt mitt tjat.


Av Frida Wiklund - 27 juni 2009 11:41


Lördag idag, bara några dagar kvar innan hemgång.

Vet inte vad som händer och sker, det är fint väder iaf.


Har lite torka känner jag nu, vet inte vad jag ska hitta på att skriva.


Kan väl berätta att vi ska skaffa ny tv på måndag, det blir najs.

Som en present åt oss själv, varför berättar jag inte.


Dags att kleta på ansiktet och klä på mig.


Av Frida Wiklund - 26 juni 2009 09:38


Då var det redan fredag, dagarna bara susar förbi.

På måndag morgon åker vi hem och jag har redan fått lite hemlängtan,

för visst är det så att borsta bra men hemma bäst!

Mest av allt saknar jag mina små busdjur, jag ska gosa så mycket med dom

när jag kommer hem och pussa massor på dom.


Får se vad dagen har att erbjuda. Kanske blir det bio ikväll och nu på dagen

är jag sugen att strosa lite på stan, kolla in breeze.

Men vi får som sagt se hur dagen blir.


Nu blir det frukost och dusch.


Av Frida Wiklund - 25 juni 2009 20:49


Har varit rätt dålig på att uppdatera.

Det som har hänt är väl att jag blev super förkyld dagen efter 

vi landat i det gröna. För en eller två dagar sen slutade jag ha

ont i halsen, nu är jag bara jätte snorig och tjock i näsan.

Enligt min älskade fästman snarkar jag högt och tydligt.


Jag har hittat två par skor idag också men tyvärr fanns dom

inte i 36 så jag skickade iväg mamma på ett mission imorgon.

Hoppas båda finns i rätt storlek hemma.


Nu ska jag fika lite med pluppen sen hoppar vi nog ner i sängen

för att prata och mysa lite.


Av Frida Wiklund - 20 juni 2009 16:33


Igår var midsommar, den bästa midsommarn i hela mitt liv,

iaf än så länge. Den kommer bli svårtslagen kan jag säga.


Jag, Dennis, Amy och Pär åkte ut till Pärs föräldrars hus för att

fira där. Vi gjorde ordning tacos till middag sen blev det glass,

jordgubbar, maränger, smält choklad och grädde.


Alla fyra skålade för två underbara saker, åhå :)


-----------------------


Idag spöregnar det här nere, inte alls så roligt.

Får se om det kanske blir en filmkväll eller så.

Nu är snart maten klar, det blir stekt kål och köttfärs med cremé fraiche.



Av Frida Wiklund - 18 juni 2009 18:53


Äntligen framme Ronneby. Flyget gick bra, men väntan på

två timmar på Arlanda var inte den bästa.

Dock lyckades vi underhålla oss rätt bra.


Väl nere så åkte vi hem till Amy och Pär för att lämna av packningen,

jag och Amanda tog en snabbis på stan och jag inhandlade ett deadem.

Sen hem och vidare till ica för att köpa mat till midsommar.


Nu ligger alla fyra i soffan och kollar på tv.

Kommer bli sååå himla skönt att sova, hoppas på en skön sovmorgon.


Ovido - Quiz & Flashcards