Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Frida Wiklund - 4 februari 2009 10:58


Klockan är nu 10.58 och jag har nästan precis kommit hem från

jobbet efter en utbildning med Ricoh som jag är jävligt nöjd med.


Jag ska väl börja rita lite igen, fortsätta på mina tavlor som

jag tänkt göra i en evighet. Idag ska jag bara sitta hemma,

vara kreativ och pysslig. 


Sen klockan sex kommer jag finnas på ego för att köra ett

FB spinning pass med mamma. Jag längtar verkligen, jag älskar

det där passet så sjukt mycket. Och nästa blir på måndag.


Nej, på med målarkläderna. Fram med penslar, dukar och färg.


Fick precis en idé. Till veckan när jag är ledig ska jag måla på mer

brunfärg på väggarna i spelrummet för att täcka det gräsliga mönstrena

som förra tjejen målade och göra en jävligt schysst schablon.

en serie? gubbar från tv-spel? Vy över NY city?

KOM MED IDEÈR så jag kan fantisera vidare.

Måste spåna om vad det ska bli.

Av Frida Wiklund - 4 februari 2009 10:51


Hej folket.

Ibland hämnar jag i ett stadie då jag bara vill ta tag i Dennis,

packa ihop det nödvändigaste och sticka iväg någonstans för

att börja om på nytt med våra liv. Bara för att den vanliga

vardagen här hemma måste vara så jävla komplicerad ibland.

Varför ska man göra saker svårare än vad det egentligen är?

Fatta vad skönt att sticka till ett varmt land låååångt långt bort.

Jag får upp en bild i huvudet och den är underbar..


Men här sitter jag fortfarande... Svär över mina ilandsproblem,

i ett kallt grått Sverige och tycker småsaker är det jobbigaste som finns.

Jag refererar till Veronica Maggio - havanna mamma.

 

Ovido - Quiz & Flashcards