Alla inlägg den 29 juli 2008

Av Frida Wiklund - 29 juli 2008 21:26


Jag har nog världens dummaste kisse som ska vara så jävla nyfiken av sig. 

Vi hade öppnat fönstret och krytit ihop det med ett snöre, glipan var

kanske på 5cm, allt detta bara för att Pixie skulle få liggai fönstret

och få lite frisk sval luft.

Men självklart skulle Pixie börja klättrna på fönstret och ha sig.


Det började med att jag och Dennis var helt inne i rockband,

sen hör jag någon som klöser och förstår att Pixie håller på med fönstret,

och i ögonvrån ser jag hur han bara försvinner.

Då har han ramlat ut genom fönstret från andra våningen (på ca 5m).

Jag kastar på mig en klänning som ligger närmast till hands (och får på mig

den innan jag ska ut genom dörren så jag blottade nog mig för hela

huset mittimot) och kutar ut och hittar honom liggandes på gräset under fönstret.

Lyfter upp honom och han är helt ledlös och bara ligger i min famn.

När jag kommer in så klappar jag han lite försiktig och han kurrar inte,

vilket han går så fort man tar i honom.


Hur som helt så var han nog väldigt chockad, nu har han legat och sovit

på golvet sen vi kom in. Det var för ca 3 timmar sen, minst.


Allt är nog prima med han, bara lite chockad och trött.

Och självklart skrämde han skiten ur mig, jag vart helt psyko. 

Av Frida Wiklund - 29 juli 2008 17:56

Yes box, igår köpte vi rockband och det är så jävla kul.

Gör nästan inget annat än att spela på det.


Idag har det dock blivit lite bakat, jag håller nämligen på att

baka diverse grejor. Har precis blivit klar med en mazarintårta

som sen ska serveras med grädde och massa jordbubbar.


Strax ska jag börja med muffins, två olika sorter.

Kardimumma muffins (på Dennis begäran) sen blir det

hedliga vaniljmuffins som sen ska fyllas med lemon curd

och på toppen jordgubbar som ska få sån härlig gele

som man alltid får på bageri.

Och jag avslöjar inte hur man gör, så fuck you!


Är lite smått glad för imorgon blir det LÖSHÅÅÅÅR :D


____________________________________________________________________


Typiskt mig att försöka göra saker utan att kolla recept.

Min lemon curd blev allt annat än fast.

När jag kikade på receptet i efterhand hade jag nästan gjort allt fel.

Haha, så kan det gå. Ska iväg på affärn snart för att köpa ännu mer

citroner, lite florsocker och feta till maten. 

Ovido - Quiz & Flashcards