Alla inlägg under oktober 2008

Don

Av Frida Wiklund - 9 oktober 2008 21:55


Igår ringde jag till mamma och sa att jag önskade mig en kobratelefon

i julklapp, det tyckte hon lät som en bra idé.

Därför köpte jag en idag som hon sen ska få och gömma.


Det bästa med det hela är att Dennis verkligen HATAR kobratelefoner,

han kommer bli sååå sur på julafton, haha.

Han har vänligt men bestämt förbjudigt mig att köpa en,

därför bad jag mamma köpa en till mig. HEHEHEHEheheheh.


JAG MÅR BRA!

Av Frida Wiklund - 8 oktober 2008 17:47


Det känns som att jag har varit igång non stop hela dagen.

Schemat såg ut så här:


08:30 God morgon världen!

- Käkade frukost samtidigt som jag kollade top model.

- Satt på en tvätt.

- Gick ner på stan för att fixa ärenden och handla.

- Baka.

- Hänga tvätt och sätta på en ny.

- Laga mat.

22:05 Godnatt världen!


Nu sitter jag och väntar på att efterlyst ska börja,

sen blir det sängen för min del.

Av Frida Wiklund - 7 oktober 2008 09:19


Så blev resultatet.

Den är stor, men snygg!

Av Frida Wiklund - 6 oktober 2008 20:53


Åå jag får sån noja över julen.

Får panik över vad jag ska köpa, hur mycket jag måste

snåla för att ha råd med det.

Jag är en sån person som blir övergenerös vid juletid så

jag MÅSTE köpa skit bra grejer och skiter oftast fullständigt

i vad det kostar, bara jag köper bäst julklappar.

Hatar när andra kommer på bättre grejor än mig.


Än så länge har jag köpt en klapp till mamma, en till mor&far

och vet vad jag ska köpa till bror men har inte gjort det än.

IT'S NOT ENOUGH!!

Ni får jätte gärna skriva tips om vad man kan köpa till en mor,

en far, en bror och en fästman.

Mormor och moster är avklarat, men farmor då?

Vad ger man den äldre generationen, egentligen!?

Dom har ca 70-80 år på nacken, har alla saker man kan tänka sig,

det är nästan omöjligt att köpa något som dom inte redan har.


Nu ska jag lugna nerverna med att lägga klart pärlplattan,

lägger ut bild sedan på halsbandet.

Av Frida Wiklund - 4 oktober 2008 20:49


Gick på birsta efter jobbet.

Alla skobutiker och klädaffärer kan dra åt..



Jag känner för att lägga pärlplattor, käka lite ben & jerrys

och kolla på tv.

Men Dennis tycker jag ska hoppa ner i sängen med han.

Jätte intressant, jag förstår det!

Av Frida Wiklund - 3 oktober 2008 20:40


Kom ner till stan tio över fyra och mötte upp mamma på body shop,

där hon va snäll och köpte en hudkräm till mig.

Vi drog vidare till wedins och mina stövlar fanns inte!! Min värld rasade.

Så imorgon efter jobbet måste jag ner till birsta för att kolla där.

Vi trippade vidare till coffehouse för att fika lite, som var såå gott.

 Pappa ringde så vi gick och mötte upp han på carlings och jag passade

på att köpa en störtskön halsduk.

Som sista anhalt blev det lindex där jag köpte en suuuperskön

stickad kofta som slutar ovanför knäna, perfekt längd så man bara

kan ha strumpbyxor under och mina sköna uggs.


Jag hittade också en jätte härlig kofta på carlings, randig i massa

olika färger som är i midjelängd, men jag är osäker på om jag

ska köpa den.


Jag ska dra med Dennis på carlings imorgon om det blir birsta

efter jobbet så får han säga vad han tycker.


OCH om jag orkar lägger jag ut bilder på bdb för dom som vill se

dagens köp.


Av Frida Wiklund - 2 oktober 2008 23:07


FREDAGENS TO DO:


- Leta reda på pärlplattorna.

- Göra lite nya coola halsband.

- Hitta snygga/bekväma stövlar, och KÖPA!

- Leta efter en skön, lång stickad tröja.

- Lägg över MGMT på ipoden. (Om ni inte hört detta band så lyssna på kids och njut).

- Baka cupcakes.


Sen får vi se om jag gör något mer tillägg.

Av Frida Wiklund - 1 oktober 2008 13:09


Jag hade planerat att gå på stan idag, MEN det regnar som fan och är

iskallt så då det lockar inte värst mycket. Får se om jag sticker ner en

snabbis senare och köper en halsduk och går hem igen.


Har bokat tvättstugan idag med, så jag borde gå ner med lite tvätt

så fort Slayer hoppat ner från mitt knä.


Lovade Dennis att jag skulle baka kanelbullar idag så det borde jag börja

med snart med. När jag ändå är på gång kanske jag bakar lite 

krämbullar om jag har rätt ingredienser hemma, annars blir det

nog någon kaka. Orkar inte lägga upp någon struktur på det hela.


Nej. Nu ska jag lyfta bort Slayer, göra lunch och kolla på

Sex and the city: the movie. DET låter som en bra början.

Ovido - Quiz & Flashcards