Alla inlägg under mars 2009

Av Frida Wiklund - 25 mars 2009 14:27


Nästan varje morgon börjar jag med att sätta på 17 år

med Veronica Maggio. Jag får en sån skön känsla i kroppen av den.



Idag skulle jag ha utbildning från 09-10, MEN den slutade inte förns

klockan ett!! Bra information där..

Som tur var hade jag inte så mycket planerat idag, men som det ser ut

nu kommer jag inte hinna äta en riktig middag innan träningen.


Laxen kommer inte hinna tina färdigt, så jag får väl slänga in den i

micron och tina upp den så. Irriterande, faktiskt.


Ja vad ska man säga..

Halva dagen gick åt till det där, sen ska jag träna med faderkakan

lite senare.



Av Frida Wiklund - 25 mars 2009 09:42


Jag hann äta laxen!!


Var på FB spinning med pappa, det var så jävla skönt.

Bra musik, bra instruktör och jag var peppad till tusen.


Kom hem vid 19:40 och hoppade in i duschen.

Fixade en god fika och sen hoppade jag och Dennis upp

i soffan och fortsatte kolla på serien "Taken".

Jag blev lite ledsen igår, det är bara en skiva kvar,

dvs TVÅ avsnitt. Vad ska jag göra sen!?!?!??

Av Frida Wiklund - 24 mars 2009 14:44


Hade ett ganska långt samtal med Jay tidigare idag.

Pratade om allt mellan himmel och jord, riktigt trevligt.


Vi kom iaf fram till att det blir Birsta för våran del, vi ska in på

Pashion för att kolla om det finns något kvar att shoppa.

Sen ska jag in på Panduro en snabbis för att köpa en färg, 

dom har fått in skit coola metallic färger som kommer passa

skit bra i min tavla.



Av Frida Wiklund - 24 mars 2009 14:37


En natt har gått sen Bummis fick kragen.


När vi precis kommit hem med henne så kände inte Pixie igen hennes lukt

så han sköt rygg och försökte smyga sig på henne.

Det är fullt normalt att han betéer sig så. Slayer var på

Djurkliniken från 08-15:30 så hon har samlat på sig andra djurs lukt,

lukten från kliniken och kiss.

Sen var hon rätt såbar för hon kunde knappt gå, vinglade fram för

hon var fortfarande rätt groggy och kunde inte skydda sig.


Lösningen fick bli att mamma och pappa kom och hämtade Pixie

och han får stanna där till helgen, både för våran. hans och Slayers skull.


Nu är hon mycket piggare och busar lite, kan gå rakt och har fått

tillbaka aptiten. Sen har hon fått kämpa en hel del med matintaget

pga av hennes krage så har hon inte riktigt kommit åt torrkulorna.

Vi fick kämpa hela gårdagen med att på något sätt få i henne mat

och vatten. Vattnet var svårast, hon fastnade med kragen och puttade

omkull skålen hela tiden så vi fick ta fram moppen och skura upp allt.

Det var riktigt utmattande men that's life.




Av Frida Wiklund - 24 mars 2009 14:23


Tydligen har jag jobbat för många timmar för mina 50%

så feb och mars har jag jobbat mindre men skulle ändå få

ut min ordinarie lön. Skit bra, jobba mindre men få bra lön. Deal!


Idag kollade jag vad jag kommer få i lön. 2000:- mindre än

vad jag brukar!!?!! Så min chef har inte alls korrigerat med tiderna

som han skulle. Jag har helt enkelt fått lön för dom dagar jag

jobbat och inget mer.  Jag blir så jävla förbannad!

Han klarar inte av chefsplatsen, han gör inte sånt han borde.

Det här är bara en av alla gånger. På tosdag är det jag som

sätter mig ner och tar ett snack med honom.



Av Frida Wiklund - 23 mars 2009 08:53


Larmet gick klockan sju imorse.

Tio i åtta åkte vi med Slayer till Djurkliniken  så hon

kan steriliseras. Halv fyra ska vi hämta henne.

Intressant intressant..


Idag händer väl inte alltför mycket.

Ska snart hoppa in i duschen och sen ta en tripp ut till

birsta för att gå på Panduro och köpa lite svampar så

jag kan börja på tavlan till Alex.


Sen får vi se hur dagen fortsätter.



Av Frida Wiklund - 22 mars 2009 18:39


Ömma fötter, trött kropp och huvudet går på tomvarav.

Äntligen är helgen över så jag får vara ledig lite.


Ska försöka vara lite kreativ nu när jag är ledig, har lovat

Alexandra på jobbet att jag ska göra en tavla till henne

så jag ska väl börja på den imorgon.


Nu ska jag gå och koka kaffe, mamma kommer snart så vi

ska slappa, ta en fika och kolla på wipeout.


Hörs imorgon!



Av Frida Wiklund - 20 mars 2009 22:07


Oh no!

Kom precis på att mina jobbskor är kvar på jobbet och jag ska

direkt till Nordic imorgon bitti för att jobba så jag kommer inte

hinna hämta dom.

Dom ända skor som är svart, hel och ren jag har hemma är

mina pumps som inte känns alltför lockande att ha.

Känns inte som att jag vill så i högklackat på betong golv

mellan 08-18.

Ilandsproblem!


Får de hur jag löser det hela. Som det ser ut nu så är detta

den enda utvägen..



Ovido - Quiz & Flashcards