Alla inlägg under december 2009

Av Frida Wiklund - 16 december 2009 15:50


Jag stressade inte imorse, men jag missade bussen.

Som tur var gick det en ny tio min senare så jag tog den istället och kom i tid till jobbet.

Fick sluta ett, vilket var ganska bra för jag gick omkring och gäspade en massa.


Tror jag ska lägga mig ner och vila en stund innan mamma kommer, tror jag har lyckats packa ner allt annat som behövs.

Smutskläder och rena kläder tills imorgon ifall jag sover över där.

Lite ingredienser till bakningen, sen var det nog allt!


Soffan ropar!


Av Frida Wiklund - 16 december 2009 07:59


Så var det Onsdag.


Jag ska snart gå och fixa till ansikte och hår för att sedan dra mig till jobbet.

Jonas ringde igår och frågade om jag kunde hoppa in extra bara någon timme.

Jag är inte den som är den så jag tackade ja, och slutar runt ett-tiden, helt okej!


Ska skynda mig hem för att plocka ihop smutskläder, vila och sen dra mig ut till mamma och pappa för att baka julgodis.

I år ska vi bara baka nytt godis som vi inte haft tisigare, hoppas det blir gott.

Slänger ut bilder på bdb imorgon eller ikväll.

http://revolt.bilddagboken.se


Jag måste nog raska på, vill inte stressa till bussen igen.

Blir alltid så när jag ska ta bussen, tidsoptimist var det!


Av Frida Wiklund - 14 december 2009 12:52


Då var det måndag igen!


Vad skönt det är att vakna upp av sig själv och inte pga av ett larm som ringer.

Klev upp i rugn och ro, klev in i duschen.

Har suttit och degat lite framför tvn och nu är det dags för lunch.


Ska börja göra mig ordning för jobbet sedan.

Ska jobba 15-20 idag, det känns helt underbart!

Då kanske jag är relativt pigg när jag kommer hem, för en gångs skull.


Nej dags att börja kanske så jag slipper stressa.


Av Frida Wiklund - 13 december 2009 18:33


Hoppade in i duschen så fort jag vaknade imorse.

Fixade frukost, grejade med julklappar, fixade med smink och hår för att sedan väcka Dennis.

Vid elva drog vi ut till mina päron för att lämna bilen och åka vidare till min kusin på lillajulafton.


Kom fram efter tolv och började med att dricka julmust och käka skink och ostmackor och minglade runt bland alla släktingar.

Sen blev det paketutdelning och jag fick en jättefin vas som nu står i fönstret med lite blåbärsris.


Lite senare blev det kaffe, glögg och kakor.

Jag blev så himla mätt!


Ena min kusin hade med sig en stor säck med massa bebiskläder som vi fick ta med hem, såg ut att finnas mycket gott i den.

Så det var väldigt uppskattat måste jag säga!


Kvart över tre kom vi iväg efter en mycket trevlig dag.

Åkte hem till mina föräldrar för att mellanlanda lite.

Både jag och Dennis var i koma, helt sinnessjukt trött, jag la mig och vilade lite i soffan innan vi orkade åka hem igen.


Efter en lång dag är vi äntligen hemma och håller på med middag.

Vi tänkte ha en myskväll sen med ost, kex, glögg och lite pyssel med fotoalbumet.

NU SKA vi verkligen få till det, jag har skjutit på det i en vecka känns det som.




Av Frida Wiklund - 12 december 2009 18:30


Larmet gick 09.00

Satt upp håret, kastade i mig en macka och mjölk och drog mig ner till ego för att gå på ett yogapass 10.00 med mamma.


Efteråt följde jag med henne på stan för att möta upp pappa och Dennis.

Vi gick en stund på stan sen blev det kebab till lunch, sen drog jag och Dennis vidare på affärn.


Dennis och Jag bakade lussebullar sen drog vi igång med middagen.

Dennis kompis Lill-Johan kom förbi och käkade med oss, sen drog jag vidare till Lillemor med nybakade bullar för en myskväll.

Malla kom dit också, vi tre satt och snackade skit, åt karra, drack julmust och hade det allmänt bra.

Riktigt trevlig kväll måste jag erkänna!


Vid halv elva drog jag hem igen, jätte trött och längtade efter min goa säng.


Av Frida Wiklund - 11 december 2009 21:41


God kväll folket!



Idag har Jag och Dennis återigen varit ute i birsta.

När vi kommer in i birsta är det packat på parkeringen, helt sjukt mycket bilar.


Vi skulle på en snabbrunda bara, blev väl någon timme.

Köpte en förlängare till bhbandet runt bysten, canvas tavla, juletiketter, julklapp till mamma, julklapp till mormor och moster, julklapp till lillajulafton på söndag, kaffe och sen minns jag inte om det blev något mer.


Tio i sex hoppade vi in i bilen och åkte hem med alla saker, stuvade in katterna i burarna, packade med mat och sen drog vi ut till mina päron på middag.


Nu har vi kollat på Idol och myser lite i soffan.

Tror vi åker hem snart för kl 10.00 imorgon ska jag gå på yoga.


That's all for now!


Av Frida Wiklund - 11 december 2009 11:26



Idag blir nog en ganska lugn och sansad dag.

Det känns som att det alltid blir full fart på mig så fort jag är ledig.

Det enda actionfyllda på denna dag är att Jag och Dennis ska ut en snabbis till birsta, sen ska vi hem och pyssla lite.

Åtminstonde jag ska pyssla, klippa, klistra och skriva!


Nej mina vänner, nu blir det en tur in i duschen.



Av Frida Wiklund - 10 december 2009 20:56


Nu har jag kommit hem från jobbet.

Jag har nästan slut på snus, och känner mig lite frustrerad över det.

Plus att jag tycker det är läskigt att gå ute själv när det är så mörkt, är rädd att något ska hända mig, hehe.

Och jag är såååå sugen på coca-cola.


Som tur var har jag en av världens underbaraste vän som ska följa med mig :)

Hon slutar halv, kommer hit och sen gör mig sällskap, åt samma håll som hon kom ifrån.

Hur snällt är inte det?

Du är en ängel Lillen :*


Kvällen kanske inte blir så tokig ändå.

Gud vad jag ska gotta upp mig i soffan och njuta, ska nog belöna mig ett fotbad också för mina fötter är så otroligt öm att jag helst av allt inte vill nudda golvet med dom.


Dags att klä på sig kanske.

Later!


Ovido - Quiz & Flashcards