Alla inlägg under december 2009

Av Frida Wiklund - 10 december 2009 07:48


Jag är så otroligt trött idag.

Sover jätte dåligt nu för tiden, och kliva upp tidigt är inte alltför roligt då.


Idag är det jobb, detta ÄR mitt sista 10-20 pass om jag ska lita på min chef.

Ska gå in till han under dagen och kolla på mitt framtida schema, hoppas verkligen att han har gjort klart det!


Har precis tagit sista tuggan av min frukost som bestog av gröt, en macka och ett glas mjök.

Sitter och svettas ihjäl nu!

Tror det är kombinationen av en dusch och varm gröt som gör det.


Jag blir så varm att det börjar snurra i skallen, ni vet så det blir när man ska svimma.

Öppnar alltid fönstret i vardagsrummet så jag kan pendla dit för att andas - sen till toan och fortsätta med smink och hår.


Jag ska nog gå och börja med det nu, tänkte för en gångs skull att jag inte ska stressa idag och bli klar i tid!



Av Frida Wiklund - 9 december 2009 19:58


Jag fick med mig Dennis utan några problem.


Det blev ingen storhandling pga av tidsbrist utan det blev mat för dagen och för morgondagen.


Köpte inga skor heller, hittade inga som passade min smak.

Två bygellösa bhar blev det däremot, ska väl inviga dom någon dag.

Handling på ikea blev det verkligen, men bara babygrejer, fast så var planen!

Hann inte fixa med korten innan vi skulle åka så jag ska framkalla korten imrogon på någon rast istället.

Hoppas det inte är någon kö så jag får bilderna samma dag, måste börja med fotoalbumet innan feb.


Innan vi åkte och handlade så svängde vi in på brandworld för att kolla vad dom hade.

Jag blev inte så imponerad måste jag säga, trodde dom skulle ha mer grejer.

Tänkte iaf att jag skulle kolla på en jacka där som jag kan ha i vinter.

Min mage får ju inte plats i någon alls, inte ens i närheten.

Hittade en skit snygg och jätte skön jacka som jag fick igen, men det fanns inte en chans att jag skulle kunna ha den senare när magen blir större.

Så jakten fortsätter!


-------------------------------------


För ca 10 minuter sen kom min mamma och pappa förbi en snabbis.

Mamma hade varit och köpt sulor till mina skor på jobbet.

Huuur sköna som helst så nu hoppas jag att jag slipper få ont i fötterna.


Jag är en sån person som älskar att visa mina päron vad jag har köpt, så självklart tog jag med dom på en rundtur och visade alla inköp från idag och skulle visa hur det funkar.


Bjuder på en skön låt. När jag gick på högstadiet var jag lite småkär i sångaren, som syns på bild på en gång.


Av Frida Wiklund - 9 december 2009 11:01


Idag har jag planerat vad jag och Dennis ska göra.

Får se om han är lika pigg på det, han ska jobba natt och behöver säkert sova lite på em.


Men iaf.

Storhandla

Kolla på skor åt mig

Handla lite på ikea

Köpa bh utan byglar

Framkalla bilder


Tror jag ska gå och väcka han nu, det är dags för risgrynsgröt.


Av Frida Wiklund - 7 december 2009 21:15


Ikväll hade jag tänkt att Dennis och jag skulle ha en myskväll.

Men det blev inte riktigt så..


Vi käkade mat vid sju och sen gick Dennis och la sig på en gång.

Han hade sovit ca en timme inatt, tydligen hade jag snarkat så mycket och han hade inte fått tyst på mig, hehe.


Så nu sitter jag uppe och tänkte kanske ha en myskväll med mig själv.

Funderar på att fixa ett glas glögg och en lussebulle, krypa upp framför tvn och kolla på något roligt.

Dock ska det bli en tidig kväll, måste upp tidigt imorgon.


Av Frida Wiklund - 7 december 2009 11:07


Klockan är nu 11:07 och jag har precis fått i mig frukost.

Ska snart hoppa in i duschen och skölja av mig, kanske lyxar jag till det och tvättar håret.


Mamma tänkte komma hit vid halv ett på lunchen, så jag måste vara redo för att gå och möta henne så jag får lite luft idag.

Sen kommer min pappa också, så nästan hela familjen är samlad, mysigt!


Efter det ska jag åka ut till päronen för att hjälpa pappa med några bilder som ha ska ha på ett föredrag på geologiskan.


Vad händer annars idag?

Kanske ska jag ta mig tid att göra en mjuk saffranskaka, har inte hunnit med det är och idag har jag i stort sätt all tid i världen.


Nej, duschen var det!


Av Frida Wiklund - 6 december 2009 22:45


Idag är det andra advent!


Det slog mig precis att om 18 dagar är det självaste julafton!

Hur sjukt är inte det?

Tiden bara springer förbi nu mer, JAG HINNER INTE MED!!


Får lite lätt panik över julklappar också.

Dennis klappar är i stort sätt klar, kan hända att han får en film också.

Mamma och pappas är också klar.

Min bror, vad ska han få? -Jag har inte en aning.

Mormor ska få hemmagjorda flingor, smakar som start men är nyttigare, det ska få ligga i en fin burk.

Min moster ska få hemmagjorda mandelbiscotti som hon är galen i, som ska få ligga i en stilig burk!

Sen är det kört i huvudet, knappen står på off i hjärnan.


Nästa helg, den 13:onde ska jag till min kusin på lillajulafton.

Alla släktingar på pappas sida kommer vara där, vi ska köpa med en julklapp för 50:- som sedan ska delas ut på måfå.

Snälla SNÄLLA, är det någon som har tips på vad jag kan köpa?

Ljus+ljuslykta känns så tråkigt, så något annat, tack?


Dags att hoppa ner i sängen.

Av Frida Wiklund - 6 december 2009 09:13


Sunday, bloody sunday


Jag är sååå trött och sliten idag.

Mina fötter ömmar när jag går på dom och ryggen värker.

Har precis duschat men svettas som en gud, det är så varmt här inne och min kopp té gjorde inte saken bättre.

Det är nog dags att öppna ett fönster och få in lite luft.



IGÅR.

Hade dock en rolig kväll igår, så på sätt och vis var det väl värt det.

Kom hem vid tolvtiden och stupade rakt ner i sängen.


Idag ska jag jobba 11-17

Skönt att det är ett kort pass, men som det känns nu kommer den bli tuff.

Framförallt om det blir lika mycket kunder som igår, PLUS att jag är själv på avdelningen.


Jag kanske ska börja göra mig ordning så jag hinner med frukost innan avfärd.


Av Frida Wiklund - 5 december 2009 08:58


Jag ska börja med att göra ett inlägg om gårdagens Idol.


Erik, Tove och Calle.

Och Calle går vidare!?

Han är inte dålig, men så jävla bra är han inte.

Jag tycker utan tvekan att Erik och Tove skulle gått vidare och sen vinner Erik.


På tal om Erik, vilken kille, vilken sjuuk röst han har.

Helt sinnessjukt bra var han igår, speciellt run to the hills.



Men åter till denna dag.


Jag ska börja med att jobba 11-18.

Sen drar jag mig vidare till duschen på jobbet, gör mig ordning för att sedan dra vidare på julfest med jobbet.


Tror det kommer bli en rolig kväll, vi får dock se hur länge jag stannar.

Tror inte jag kommer vara alltför pigg sen ska jag upp och jobba dagen efter..


Ovido - Quiz & Flashcards