Alla inlägg under december 2009

Av Frida Wiklund - 4 december 2009 08:09


God morgon världen!


Idag blir det jobb för hela slanten.

Har varit ledig i några dagar nu och det har varit riktigt skönt.


Ser inte riktigt fram emot jobbet idag, jobbar fortfarande 10-timmars pass och det sliter så hårt på min stackars kropp.

Helt sjukt att jag orkar stå upp i nio timmar..


MEN.

Idag ska jag och min chef sätta oss ner och gå igenom mitt schema, ska äntligen få mina kortare pass.

Så förhoppningsvis är detta mitt sista 10-20 pass fram till BF.


Har precis kastat i mig frukost och nu ska jag göra en kopp jordgubbsté och sen börja på mitt ansikte och hår.


Ciao!


Av Frida Wiklund - 3 december 2009 16:29


Jag är helt sluuut.

Vart har all min ork tagit vägen?

Känner inte riktigt igen mig själv!


Idag hade jag tänkt baka med Dennis men jag orkar verkligen inte.

Vaknade med en väldans huvudvärk idag och mamma hade ont i magen, hon kom förbi på sin lunch och vilade i våran soffa med mig.

Sen åt vi lunch här tillsammans och det var så mysigt :)


Efter hon åkt så vandrade jag omkring lite här hemma innan jag tog beslutet att lägga mig och sova en stund.

Ställde larmet på 30 min och sen kröp jag och Dennis ner och sov tillsammans.


Nu känns det mycket bättre, värken är borta men likaså orken.

Är det du bebis som snor all min ork?


Nej, nu blir det en kopp té och en hårdbrödmacka med ost.

Yummi yummI!


Av Frida Wiklund - 2 december 2009 19:00


Det var inga problem att få med mig Dennis till IKEA.

Vi började med en sen lunch där för att sedan handla lite smått och gott.

Vi köpte: Taklampa till babyrummet, lakan, värmeljus, spyhanddukar till bebben, glödlampor, toarullshållare och sen tror jag inte det var något mer.


For vidare till ica maxi för en storhandling.

Träffade även på Malin och Peter, mycket trevligt.


Kom hem vid halv sju, tog på mig mjukiskläder och sedan ringde min chef och sa att vi skulle käka middag vid tio över sju.

Skulle ut med några arbetskamrater och Sven från Canon.

Så det var bara att klä på sig igen, fixa till håret och sedan dra ner till Bishops för att möta upp dom andra.

Tyvärr så hade dom inte bokat bord och det var fullt så vi drog vidare till All star och åt mat där istället.


Maten var riktigt god, sen satt vi mest bara och pratade skit.

Härligt att gå ut med arbetskamerater, komma bort från jobbmiljön och bara hänga.


Kom hem vid halv elva och då satt sig jag och Dennis för att spela tv-spel.

Spelade klart 1 värld och började på nästa, men sen gav vi oss pga av trötthet.


Nu ska jag borsta tänderna och krypa ner i sängen, sååå skönt!


Av Frida Wiklund - 2 december 2009 14:39


Denna väntan..


Jag sitter fortfarande och väntar på att Dennis ska vakna.

Så ni slipper fundera; Han har jobbat natt och sover därför vid denna tid.

Han vaknar förhoppningsvis när som helst, han brukar inte sova länge än halv tre.

Jag kanske ska hämta mitt hemliga vapen, Slayer!


När jag tröttnat på att han sover länge brukar jag lyfta upp henne i sängen, då brukar hon springa på Dennis och upp till ansiktet för att nosa.

Han vaknar på en gång!

Själv gömmer jag mig bakom dörren och kollar på, jag tycker det är jätte kul.


För en gångs skull är jag färdigsminkad, fixat shoppinglistan på mat och prylar på ikea (tänkte försöka lura med han dit också), plus att jag är påklädd.

Det är inte varje dag!


YES!

Nu vaknade han och jag hör bummis där inne, hon läste nog mina tankar.

Ska hoppa i sänge så han verkligen vaknar.


Av Frida Wiklund - 2 december 2009 11:03


Nu på morgonkvisten har jag kommit fram till att det är alldeles onödigt att gå ner på stan.

Om jag känner mig själv rätt så skulle det ha blivit en massa onödig shopping.


Istället ska jag ta en lång skön dusch, skrubba kroppen, raka benen mm.

Efter det ska jag ta itu med disken, har ett stort berg som väntar på mig.


Ska iväg och handla när Dennis vaknar, så får vi se om vi bakar lite också.

Annars är det inplanerat att spela tv-spel, är fångad av super mario bros.


Adios!


Av Frida Wiklund - 1 december 2009 17:41


Idag känner jag mig så otroligt oinspirerad.

Var jätte trött både igår och idag.

Fick inte sova ut imorse utan var tvungen att ställa larm, hatar att göra det då man är ledig.


Imorgon funderar jag lite svagt på att gå på stan, vet egentligen inte vad jag ska dit och göra.

Jag har shoppat färdigt för denna månad, jag ska endast lägga mina pengar på julklappar men har inte en aning om vad jag ska köpa.


Guuud vad trött jag är, ska nog sätta på en kopp glögg och krypa upp i soffan.

Idag får det nog bli en tidig kväll..


Ovido - Quiz & Flashcards