Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Frida Wiklund - 15 februari 2010 12:55

10 dagar kvar!!



Vilken slö dag.

Dammsugaren har inte fått se dagens ljus ännu, men det kommer snart.

Sitter och funderar på om jag ska duscha först.

Det är såklart bara för att dra ut på det ännu mer.


Jag är så himla sugen på att baka.

Snoddaskakor, jitterbugg, chokladbollar, mördegskakor, det finns så mycket gott.

Ska dra ihop ett storkok med bakning och lägga in i frysen, kan vara bra att ha senare när man får besök så man kan bjuda på något.

Det ska bli storkok med mat nu i dagarna med, imorgon lutar det åt köttbullar.

Sen ska det bli köttfärslimpa, lasagne, syjuntansgodaste som också får åka in i frysen.

Dags att förbereda sig lite, man vet aldrig vilken dag man inte orkar laga mat sen.


Jag har precis ringt och beställt tre semlor tills imoron, Dennis fick med vaniljkräm eftersom han inte tycker om mandelmassa.

Själv är jag inte det minsta sugen på semla så jag tänkte ta en grodbakelse, minns ni dom? Jätte svårt att få tag på, men jag vet ETT ställe dom finns på.


Snart är det dags för nästa samtal, jag gruvar mig faktiskt.

Dels för att jag hatar att prata i telefon och dels för vad som ska sägas.

Nu fick jag det nästan att låta ganska allvarligt vilket det verkligen inte är, utan snarare skämmigt!


Nej, jag behöver nog den där duschen för att samla mod.

Ovido - Quiz & Flashcards