Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Frida Wiklund - 6 januari 2010 14:37


Det blev ingen lång dag idag.


Började elva och åkte hem tolv.

Det var främst halsen som inte klarade trycket.

Fick gå och suga på halstabletter och tuggummin hela tiden, annars blev jag torr och fick inte fram ett ord, plus att jag redan hade svin ont.


Så fort jag kom hem bäddade jag ner mig själv och sov ett tag.

Mamma kom hit för ett tag sen och då kvicknade jag till, gjorde ordning en kopp med vatten och honung som var dödsskönt för halsen.

Blir nog en till kopp om en stund.


Nu ska jag lägga mig och vila lite till medans mamma och Dennis städar.


Av Frida Wiklund - 6 januari 2010 08:07


Kollade på termometern för någon sekund sedan, -27° säger den.

Är det här ett skämt eller?

Är det möjligt att ha så kallt, kommer ens bilen starta idag?


Vilken otroligt efterbliven start på dagen.

Är fortfarande sjuk, ont i huvudet, har jätte ont i halsen, har knappt någon röst, är helt mörbultad i kroppen och öm, har vaknat från och till hela natten och nu ska jag åka på jobbet.

Känner mig NOLL inspirerad, jag vill bara hem och jag har inte ens kommit dit än.


Vill ligga under täcket och tycka synd om mig själv, Dennis får mata mig med blåbärssoppa.


Jag ska nog kläcka nyheten för Dennis med vädret, han kommer nog hoppa av glädje.

Sen är det dags för mission ansikte!


Ovido - Quiz & Flashcards